Friday, December 18, 2009

OEM Honda SO4 Air Cleaner Box

Salam...

sempena public holiday hari ni dan aku keseorangan dirumah tatkala semua balik kehalaman masing2.. aku kesunyian siyut. pkl 11pg aku g kilang (buat spotcheck) . dkt pkl 1pm aku g mkn. pelik nape ramai lak org g masjid? huk alooo la , hari jumaat rupenye. dengan muka kompidon dan tak malunya aku naek kete terus praaaaaanggg ke kedai halfcut ( ;P ).

Hasil jalan2 hari ini...

Dah lama dh aku mencarik bendalah nie. susah gile bai. aduhhh hari tu ada satu set tp rege nak tekan rm180. humang aihhhh. takpe2. nie dpt pun syukur, complete set rege rm100 je. Bih tu apa lagas... sampai je kt umah kasi cuci bersih2.

halfcut kondisi

lepas dibasuh..

DIY Session

1) tak susah jugak nak DIY nie, mula2 bukak dulu air filter paip besi nampak ganas bunyi pun sedap.

(sebelum)

2) Sambungkan mana2 sambungan yg kena sambung.... bersambung

3) skip 2,3 cara yg korang boleh figure out sendiri, tadaaa dh siap. hehehehe tp ada masalah skit laa. Perasan tak hose silikon biru yg sambung dr rocker cover ke air filter hose tu. sekali tak ngam lak baii... buat sementara nie by pass je dulu. Esok carik semula. alaaa bape sen je nie hehe.

(selepas)

next... aku nak buat CAI (c0ld air intake) lak. sedut udara sejuk dr luar. brla syok skit. tak tahanla dh la pakai auto, kete tak laju tp nak layan open air filter lak. macam tak sesuai la nie. Maybe jiwa motorsport aku malu2 lg kot tu yg tak pikir nak modi enjin ...

Sekian Dan Selamat Bercuti...

3 comments:

blurenciel said...

cai tu yg camne upenye tu mier??

AmiEr SidhQie said...

nanti aku boh gambor ye... ala yg tebuk dkt bumper tepi mcm jidinketehondacivicekb18crlajutakhinat itu..

noname_yma said...

aisey aku ade 2 set intake stendet ni...