Monday, December 7, 2009

Aku dan masalah keretaku.....

Salam

Isnin
07/12/2009
Taman Muhibah

Lama dh aku tak borak pasal personal life kan? asyik pasal kete je. hari nie aku nak kongsikan skit la pengalaman aku pergi ke klang dan masalah yang aku hadapi sekarang...

0700am
- aku telah berjanji dgn seorang wakil QA dan 2 org wakil dr Sorting Line Plant 3 (tempat aku keje). Sebagai kuli department kiln, aku "terpaksa" mengikuti mereka untuk bertemu dgn customer yakni sebuah syarikat construction yang telah membeli jubin dr syarikat aku. Atas arahan boss aku, terpaksala aku follow untuk ikut diorang atas sebab "customer complaint".

0930am
- berhenti makan kejap di hentian pagoh... ilek2 jap... pkl 10am br gerak ke klang

1100am
-aku sampai di guocera main office yakni tempat untuk bertemu dgn distributor produk kompeni aku. Dia telah membawa aku ke satu site office yg gua ingat pandamaran je. ada petronas sebelah situ.

1215pm
- setelah buat sedikit site visit... nie hasilnya...

tanda2 pangkah tu la defect customer complaint (overfired)

100pm
- deal nak check berapa unit lg defect yg ada serta pergi ke tempat penyimpanan jubin2 yg lain..
yg nie wat aku hampir pengsan kejap... usha gambo bwh..

tempat simpanan dia... beratapkan awan berlantaikan tanah

jubin yg dikatakan bermasalah (293B)

otai2 yg sedia memanjat bila diperlukan

jubin akan diperiksa drpd kotak yg masih belum digunakan... so far tak jumpa defect dia. syukur leh balik cepat....

time nak balik tu laaaaa.... (nie masuk klimaks dia, yg td intro je). ada bunyi mcm hampeh skit dkt enjin aku... demmm..

meh tolong aku teka bunyi nie jap.. usha pic bwh


(bunyi hicam toda type c kah?)

oleh itu juga berkuat kuasa serta merta aku telah apply cuti dgn boss aku untuk anto check kete. sekian terima kasih....

update 08/12/2009

setelah diselidik, didapati bunyi bising tu hanya ada bila off aircond, bila on aircond lak ok, demmm so... aku pun anto balik kt kedai aircond yang aku tkr compressor hari tu.

lepas checking didapati kepala/pulley ada masalah. so, dgn adanya warranty 3bulan aku pun suh dia tkr yg baru. now my aircond is cool and silky smooth yeahhh...


*tq to cik ema atas nasihat penggantinama yg sesuai digunakan

4 comments:

Isma said...

Sama-sama or walang anuman(philipine)

blurenciel said...

mou man tai or douteshimashite..
alang2 masuk trus le toda cam..huhuh..ape kehal tuh??da check lom??

AmiEr SidhQie said...

dh check dh... pulley kt aircond compressor aku problem.. dia ada sangkut skit. dh setel dh free of charge hehe

blurenciel said...

huhuuh..slamat free..