Sunday, September 20, 2009

Suspension - Lowered Look

Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin,

sempena hari raya yang mulia ini, aku telah mengambil kesempatan untuk membuat adjustment pada suspensi aku. mcm sblm nie aku telah set depan belakang ketinggian 2 jari. nampak jinjang walaupun telah direndahkan. kenapa? lama jugak aku pikir. suddenly br perasan. aku pakai rim 16'. tambah lak 2jari tinggi. nampak la jinjang. ermmm....


Proses : -

1) ketinggian sebelum, 2 jari jarak kelegaan

2) bhgn depan sebelum dilaraskan

3) bahagian belakang

*setup depan - aku rendahkan supaya jarak antara tayar dgn fender gap 1 jari.
* setup belakang - sama jugak , kemudian aku laraskan tahap kekerasan tambah 2 step hard supaya bila ada org belakang tak jatuh byk.

nie lak gambar setelah siap
sebelum
selepas

overall looks


nice eh?

0707pm
Sunday
09/20/2009




2 comments:

killabee said...

kalo ko naik xsangkut ke mir?>tambah2 tengah raye nih hehe

AmiEr SidhQie said...

dh test dh. tak sangkut. aku dh setting cun punye tp kalau bonggol tu kompom kantoi hehe