Thursday, July 9, 2009

Bil sakit....

Salam,

td aku telah pergi amik kete. Alhamdulillah dh siap. siap basuh lg kete aku. merelip relip hehehe..

nie kos bil sakit cik puteh...

(click to enlarge)

amacam? ada bran kah??

untuk sekarang kena running in dulu. bwk ilek2. huuhhh boring tuila mcm nie. overall ape yg aku buat adalah, fully overhaul engine zc nie, tkr brg2 yg lusuh, tkr mounting kesemua sekali, skim head, skim piston, skim blok... utk kos rm2030 nie korang rasa murah ke mahal? comment plizzz

6 comments:

emiazus machine said...

wawawaw..... nak masuk baram masyukk...kenela keluarkan harga yang masyukkk jugakk..... hikss...

Blogging for future said...

aku xtahu barang honda jadi aku xtahu berapa..mungkin berbaloi la sebab ko pn tukar barang2 lain gak kan kepada yg baru...

software70 said...

fuh..

AmiEr SidhQie said...

berpeluh jugak aku kuar duit td. harap2 takde masalahla nanti.

shauqi said...

salam,

harga die ok tp kalo ko tukau enjin lantai pun dlm 2k je.

kalo overheat jadi balik, ko tukau enjin yg same je sbb aku dah alami benda ni. kalo buat overhaul mmg die jd balik nanti sbb blok honda ni aluminium.. aku dulu sampai 2 kali overhaul dekat 5k gak abis. last2 tukau enjin lantai dr jepun code d16a trus ok sampai skang.

aku bukan nak jatuh kan semangat ko tp mmg tu yang byk jadi kat budak2 yg pakai single cam nih. kalo jd balik, aku nasihatkan ko tukau enjin lantai je. cari kat hapkat byk. rm1.5k je. tp kalo enjin ko ok, Alhamdulillah..

AmiEr SidhQie said...

thanks bro. pendapat mcm nie la aku alu2kan. bab blok honda nie alumunium memang aku dh sedia maklum dh. memang kena hati2. sebab tu bila overheat kena overhaul dan skim blok tu. modal besar.

apapun aku harap enjin nie dpt bertahan la buat 3thn lg. tp kalau dh jd jugak nampaknye terpaksa la aku konvert awal b-series.

harap2 la enjin nie ok. Amin...