Sunday, June 14, 2009

Finally.....

14/06/2009
Damansara Damai
Sebuah Kedai Tayar

Kete br dpt terus tukar rim beb ....

tak mampu beli tayar mahal (ekceli g kedai hari ahad so takde pilihan), beli murah pun cukup la..

Alignment...

On da way balik, aku layankan la kete br nie. so far ok, vtec punye penangan tu agak kurang skit berbanding dgn DOHC (memang la wei!). tp so far ok la. cuma time laju tu ada rasa melayang skit.

lg satu, yg menggerunkan aku adalah bila bukak je bonet enjin, aduhai... sedih. bayangkanla ejos sensor punye plug tu leh tercabut?!! (WTF). aku dh cuba masukkan balik. tunggu la cemane efek dia . lg satu time idle tu memang lain mcm bunyi. bunyi tepet pun ada.... lg satu time start tu tak smooth. dia mcm semput2 skit (maybe berpunca dr ejos sensor kot). So far ok la. aku try lenjan, naik 160kmh selamber je. pomen yg test kete aku ckp 200kmh boleh jejak. hehehe

apapun byk benda nak kena perbaiki lg. Insyaallah aku buat step by step. Slow2... duit pun terhad tui tak.

nie lg gambar...

Pandangan depan

pandangan sisi

pandangan belakang...

lg gambar hehehe


To Do List
Re-Alarm & Rewiring
Setelkan Camber Adjustment Tayar



6 comments:

PeQ GaRaGe said...

seluar yg tergantung tu utk dijual ke?
hehehe..

siyes.. smart kete..

AmiEr SidhQie said...

itu untuk display shj. not for sale hehehe

asuramaru™ said...

semat ah kete ko mir....
cayalah.... xp

shahmivec said...

aku nak beli seluar tu original japan beb

emiazus machine said...

tahniah...tahniahh... impian suda tercapai....huhu

AmiEr SidhQie said...

thanks... loan dgn court mammoth nie. bayaran tanpa cengkeram